بازی لیزر تگ در ایران
چهره ماندگار كشور:

مسیر آینده ما تدوین نقشه استراتژیك دانشگاهها و پژوهش محوری است

مسیر آینده ما تدوین نقشه استراتژیك دانشگاهها و پژوهش محوری است لیزر تگ: قزوین- چهره ماندگار كشور اظهار داشت: تدوین نقشه استراتژیك، پژوهش محوری و تغییر روشهای سنتی به مدرن مسیر راه آینده برای تحقق پویایی در مراكز علمی كشور است.


به گزارش لیزر تگ به نقل از مهر، جواد صالحی در همایش «روشنای دانش» كه روز پنجشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار گردید اظهارداشت: دغدغه اصلی رهبر انقلاب توجه عمیق به علم و دانش بعنوان یك سرمایه بی انتها و تمام نشدنی است بنابراین وظیفه داریم همه عواملی كه باعث تقویت حركت های علمی در كشور می گردد را شناسایی كرده و نخبگان و جوانان را به این سمت هدایت نماییم. این چهره ماندگار كشور بیان كرد: در عصر كنونی جامعه ما نیازمند بیداری علمی در مسیر دانش است تا با انقلابی بزرگ در افكار جوانان بتوان مسیر تحولی عظیم را هموار كرد. پژوهش محوری از مقطع ابتدایی آغاز شودجواد صالحی افزود: برخی انتقاد می كنند كه دانشگاهها باید مانند یك كارگاه عمل كنند در حالی كه پژوهش را با عملیاتی بودن امور اشتباه گرفته اند زیرا دانشگاه موسسه بزرگ علمی است كه باید مسیر پژوهش بنیادین را فراهم كند و گاهی یك تحقیق و پژوهش دهها و صدها سال بعد جواب می دهد و نباید نقش نظریه و علمی دانشگاه را نادیده گرفت. این چهره ماندگار كشور اظهار داشت: هنوز اعتماد به نفس در مسائل علمی در ما آنگونه كه باید تقویت نشده و ترس سبب شده در این مسیر با اقتدار گام برنداریم.
جواد صالحی خاطرنشان كرد: پژوهش باید بنیادین باشد واز مقطع ابتدایی آغاز شود تا زمینه شكوفایی كودكانی كه استعداد لازم را دارند فراهم گردد. باید در پیشانی موج علمی حركت كنیموی افزود: نباید در عصر كنونی خود راوابسته به دیگران بدانیم و دست نیاز علمی به سمت دیگران دراز نماییم بلكه با استعدادهای فراوانی كه داریم باید در پیشانی موج علمی حركت نماییم و در میان جریانهای مختلف علمی مسیر و جریانی را انتخاب نماییم كه به ثروت و قدرت منجر شود. چهره ماندگار مهندسی برق كشور اظهارداشت: نقطه آغاز علمی كشور كه ما را به سربلندی می رساند تولید چشمه های جوشان علمی است و دانشگاههای برتر كشور همچون دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با مدیریت دكتر موسی خانی كه امروز در ربوكاپ جهانی میدرخشد كانون آن است. وی افزود: باید در دانشگاههای نمونه و شاخص كشور از مدیران برجسته استفاده گردد تا فعالیتهای علمی به نتیجه برسد و در خط مقدم علمی كشور قرار گیرند.
صالحی یادآورشد: علم مرز مشترك خالق و مخلوق است و امیدواریم با كمك دانشگاهها زمینه بیداری جامعه وشكوفایی علمی در كشور بیش از پیش مهیا شود. پژوهشگر برتر كشور یادآورشد: در سه دهه اخیر گامهای موثری برای مهندسی علمی در كشور برداشته شده كه گاهی تعجب جهانیان را برانگیخته اما باید برخی مسائل علمی در كشور بازنگری شده و به روز شود. جواد صالحی افزود: باید سیاست گذاری كشور به سمتی باشد تا حركت علمی به حلقه های بالاتر از نیاز علمی كشور هدایت شود و امروز گسترش عقل، علم و عمل ضروری است تا به هدف برسیم. وی بیان كرد: خوشبختانه جامعه دانشگاهی ما امروز صاحب سبك، نظم و طلایه دار علم و دانش است و با اعتماد به نفسی كه در این مراكز علمی وجود دارد با حضور اساتید، دانشجویان و مدیران توانمند شاهد تحول خوبی در این عرصه هستیم. دوره جدیدی از تمدن اسلامی در حال شكل گیری استعضو فرهنگستان علوم ایران اظهارداشت: دوره جدیدی از تمدن اسلامی و ایرانی در حال شكل گیری است كه با بیداری علمی شروع شده و با كمك نظریه پردازان در حال استمرار است. وی حضور پرشور زنان در جامعه دانشگاهی را اتفاقی مبارك دانست و اضافه كرد: حضور پرشور زنان نخبه دردانشگاهها بسیار شاخص است و بدون هیچ تبعیضی باعث فارغ التحصیلی تعداد زیادی شده كه توجه به بانوان متخصص را بعنوان یك نیاز كنونی مطرح می كند. تدوین نقشه استراتژیك برای دانشگاهها ضروری استدكتر صالحی در ادامه اظهار داشت: تدوین نقشه استراتژیك و پژوهشی برای دانشگاه ضروری است و با شكل گیری بیداری اسلامی و تقویت الگویی كه سبب پیشرفت جامعه می گردد باید به سمت جایگزینی روشهای جدید به جای سنتی باشیم.
وی افزود: برای تولید چشمه های جوشان علمی باید ساختار دانشگاهها تغییر كند و از رویكرد سنتی به مدرن تغییر وضعیت دهیم و برای نمونه دانشگاه آزاد اسلامی كه امروز به این جایگاه رسیده باید پژوهش محور باشد و به سمت تولید قدرت و ثروت حركت نماید تا به علم نوین دست یابد. جواد صالحی اظهارداشت: امروز دیگر فقط علم تخصصی جواب نمی دهد و باید علم چند رشته ای دنبال شود و یك دانشگاه پویا اگر در مسیر چند رشته ای حركت نكند به پویایی نخواهد رسید. چهره ماندگار كشور بیان كرد: دانشگاهها باید چشمه جوشان علمی شوند و در جذب هیئت های علمی به كسانی روی آورند كه بتوانند نیازهای نسل آینده را جواب دهند تا بتوانیم به آخرین مراحل علمی برسیم. صالحی موفقیت های خویش را مدیون پدر و مادر خود دانست و اظهار داشت: والدین نقش مهمی در انتخاب مسیر پیش رو بعنوان یك راهنمای آگاه بر دوش دارند تا فرزندان خویش را در راه درستی كه تشخیص می دهند راهنمایی كنند.
وی اضافه كرد: در مدت ۲۰ سالی كه در خارج از كشور بودم و بیش از دو دهه فعالیت در دانشگاه های كشور فعالیت همواره تلاش شد در مسیر پژوهش و حركت علمی با جدیت گام بردارم. صالحی با تاكید بر اینكه در قسمت رشد علمی هنوز كمی دچار عقب ماندگی هستیم خاطرنشان كرد: امیدواریم با بیداری علمی موجی در جامعه تولید شود تا ارزش و جایگاه علم و اندیشه ورزی تقویت شود. در این مراسم استاندار قزوین از چهره ماندگار و اندیشمند برجسته كشور دكتر جواد صالحی تجلیل كرد. جواد صالحی عضو فرهنگستان علوم كشور یكی از ۲۵۰ دانشمند برجسته و اثرگذار و پر استناد جهان در حوزه علوم كامپیوتر، عضو برجسته FEIIOW انجمن مهندسین برق و الكترونیك آمریكا و دارای ۱۲ اختراع جهانی است.

1396/10/01
14:09:36
5.0 / 5
4735
تگهای خبر: جوانان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است