بازی لیزر تگ در ایران

نقض حریم شخصی كاربران با قابلیت فیس آی دی آیفون

نقض حریم شخصی كاربران با قابلیت فیس آی دی آیفون لیزر تگ: با اینكه فیس آی دی فناوری جذاب برای شناسایی هویت كاربران آیفون با استفاده از بررسی چهره آنهاست، اما حالا مشخص شده اپل از این طریق حریم شخصی افراد را نقض می كند.



به گزارش لیزر تگ به نقل از ای ویك، اپل اطلاعات جمع آوری شده از چهره افراد از این طریق را در اختیار خیلی از طراحان نرم افزار و برنامه نویسان قرار می دهد تا آنها از فناوری فیس آی دی برای بازكردن قفل برنامه های خود یا عرضه برخی خدمات دیگر مانند نمایش شكلك های زنده تا طراحی عینك ها و لوازم جانبی مجازی متناسب با چهره افراد و غیره بهره بگیرند.
شناسایی چهره افراد با استفاده از فناوری فیس آی دی بسیار دقیق است و با علامت گذاری ۳۰ هزار نقطه بر روی صورت فرد انجام می شود، بنابراین انتشار اطلاعات هویتی افراد با چنین دقتی برای برنامه نویسان ثالث می تواند امنیت و حریم شخصی آنها را به خطر بیندازد.
بسیاری از كاربران با حضور در شبكه های اجتماعی نسبت به این اقدام اپل اظهار نارضایتی و تاسف كرده اند و می گویند تمایلی ندارند برنامه نویسان ناشناخته بتوانند اطلاعات چهره آنها را دریافت كرده و بر روی سرورهای متعلق به خود ذخیره كنند. این داده ها حاوی اطلاعات مربوط به احساسات و وضعیت روحی هر فرد در زمان مشاهده گوشی آیفون برای باز كردن قفل آن هم هست و بنابراین می تواند به شناخت كاربران هم كمك شایانی كند.
كارشناسان اخطار می دهند كه هكرها در صورت دسترسی به این اطلاعات می توانند از آنها برای بررسی وضعیت سلامت هر فرد، حالات روحی و روانی وی و حتی وضعیت سلامت روان اشخاص استفاده كنند و بنابراین اپل باید پاسخگوی نگرانی های كاربران باشد. اپل هنوز در این زمینه واكنشی از خود نشان نداده است.

1396/09/15
11:41:55
5.0 / 5
4507
تگهای خبر: اپل , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است