بازی لیزر تگ در ایران
در جلسه هیات ویژه گزارش ملی سیلاب مطرح شد؛

خط مشی كشور در حوزه سیلاب ها و محیط زیست در ۱۰ سال آینده مشخص شد

خط مشی كشور در حوزه سیلاب ها و محیط زیست در ۱۰ سال آینده مشخص شد به گزارش لیزر تگ رئیس كارگروه محیط زیست هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها اظهار داشت: گزارش تهیه شده از سیلاب های اخیر، خط مشی كشور در حوزه سیلاب ها و محیط زیست را در ۱۰ سال آینده مشخص كرد.



به گزارش لیزر تگ به نقل از مهر، غلامرضا مكنون در نشست خبری هیات ویژه گزارش ملی سیلاب كه امروز در ساختمان مركزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: گزارش نهایی از سیلاب های اخیر در كشور، منجر به مشخص شدن خط مشی كشور در حوزه سیلاب ها و محیط زیست در ۱۰ سال آینده شد.
رئیس كارگروه محیط زیست هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها ضمن تاكید بر اینكه این گزارش كاملا علمی و بی طرفانه تهیه شده است، اضافه كرد: ما در این كارگروه عوامل محیطی جلوگیری از بروز سیل را بررسی كردیم و این نتیجه حاصل شد كه تالاب ها و محیط زیست می توانند نقش موثری در جلوگیری از وقوع سیل ایفا كنند.
مكنون با اشاره به اینكه تالاب ها در جذب آب و همینطور حفظ آب موثر هستند، عنوان كرد: اگر در استان گلستان ۳ تالاب مهم این استان حفظ می شد، می توانست در جذب و حفظ آب همانند مخازن سد عمل كنند و آب ها را ذخیره كنند.
رئیس كارگروه محیط زیست هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها در ادامه بر حفظ تالاب ها در كشور تصریح كرد و اظهار داشت: هم اكنون خیلی از تالاب ها در كشور خشك شده و به مركز تولید گرد و غبار تبدیل گشته اند. ما در فروردین ۹۶ یك میلیون و ۱۲۸ هكتار تالاب داشتیم و این میزان امروزه به ۵۶۶ هزار تالاب رسیده است و ۳۰ درصد گرد و غبارهای كشور از این محل ها تولید می شود.
مكنون با اشاره به یكی از پرسش های رئیس جمهور درباره سیلاب اخیر كه به این هیات ارسال شد، اظهار داشت: سوال رئیس جمهور این بود كه آیا محیط زیست می تواند به كنترل سیل كمك نماید كه ما در پاسخ به این سؤال ثابت كردیم اگر محیط زیست را حفظ نماییم، حتما نقش مهمی در كنترل سیل خواهد داشت و خیلی از خسارت ها و هزینه ها را كاهش خواهد داد.

1398/07/23
15:39:16
5.0 / 5
3863
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است