بازی لیزر تگ در ایران
در پاسخ به سوال نماینده مطرح شد

روایت وزیر ارتباطات از تجارت چند صد میلیاردی فروش وی پی ان و فیلترشكن

روایت وزیر ارتباطات از تجارت چند صد میلیاردی فروش وی پی ان و فیلترشكن لیزر تگ: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این كه شاهد تجارت چند صد میلیاردی در حوزه فروش فیلترشكن و وی پی ان هستیم اظهار داشت كه مشخص است پشت این مافیا چیست اما برخوردی با این تجارت نمی گردد.


به گزارش لیزر تگ به نقل از ایسنا، جواد آذری جهرمی در جلسه علنی پس از ظهر امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان پاسخ به سوال نماینده مشهد درباره ی علت عدم وظایف قانونی وزارت ارتباطات در احراز هویت افراد در اینترنت، ساماندهی فیلترشكن ها و قطع سیمكارت های مجعول اظهار داشت: این كه سوال می كنند چرا وزارت ارتباطات فیلترشكن ها را نمی بندند این كار وظیفه ما نیست. فرض كنید فردا بامداد بیدار شوید و ببینید همه فیلترشكن ها از دسترس خارج شده اند و در این صورت استاد دانشگاهی كه به دنبال مطالب علمی می گردد، تاجری كه می خواهد تحریم ها را دور بزند و حساب بانكی اش را متصل كند و توسعه دهندگان نرم افزار به مشكل بر می خورند. نمی گردد سطح دسترسی دانشجو و خبرنگار و استاد و تاجر با سطح دسترسی یك كودك ۸ و ۹ ساله برابر باشد. این هم سطحی صورت نمی گیرد.
جهرمی افزود: هم اكنون فیلترشكن به راحتی فروخته می شود، برخوردی با این تجارت نمی گردد و پشتش هم معلوم است چه كسی است. مگر نمی گردد پشت این مافیا را درآورد؟ می گویند قانون نداریم كه فیلترشكن فروشی جرم است. ما شاهد تجارت چند صد میلیاردی در این عرصه هستیم.
وزیر ارتباطات افزود: می گویند وزارت ارتباطات فیلترشكن ها را ببندد و اگر زندگی مردم مختل شد خودش هم جواب دهد. ما به صیانت از اخلاق اعتقاد داریم. ولی حل مشكل چاره دارد و نمی گردد بدون داشتن ابزار مورد نیاز كاری را انجام دهیم.
وی با بیان این كه در مورد سوژه هویت در فضای مجازی تكلیفی برای وزارت ارتباطات وجود ندارد اظهار داشت: این مساله از حیطه اختیار و مسئولیت وزیر ارتباطات خارج است.
آذری جهرمی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: در دو سال قبل با همكاری و برنامه فشرده مركز ملی فضای مجازی، اپراتورها، وزارت ارتباطات و سازمان ثبت احوال بیشتر از ۱۷ میلیون سیمكارت فاقد هویت یا مخدوش از شبكه خارج شده است.
وی افزود: شهروندان خارجی در زمان ورود به كشور با پاسپورت خود امكان خرید دارند كه گاهی از مدارك هویتی اینها استفاده می شود. چاره اتصال بانك اطلاعاتی ناجا به سیستم هویتی اپراتورهاست كه باید در دولت الكترونیك رخ دهد. به همین دلیل ناجا سیستم را متصل كرد اما به سبب ملاحظات طراحی شبكه بانك آفلاین با ۲۴ ساعت تاخیر ارائه شد. حزب الله لبنان اظهار داشت كه آمریكا ما را تحریم كرده و شما هم در ایران به ما سیمكارت نمی دهید پس ما این سیستم را قطع كردیم تا هر زمان كه به روز شد آنرا متصل نماییم.




منبع:

1398/06/12
14:58:24
5.0 / 5
4110
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اطلاعات , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است