بازی لیزر تگ در ایران
در دانشگاه صنعتی امیركبیر؛

رویدادی با هدف بررسی ایده های حوزه هوافضا برگزار می گردد

رویدادی با هدف بررسی ایده های حوزه هوافضا برگزار می گردد لیزر تگ: دومین رویداد سالانه ایراپ ( Aerup) با هدف نمایش توان دانشجویان و ایده پردازان صنعت هوافضا در خدمت این صنعت به همت دانشگاه صنعتی امیركبیر انجام می شود.



به گزارش لیزر تگ به نقل از دانشگاه صنعتی امیركبیر، دكتر مهدی سبزه پرور دبیر رویداد سالانه ایراپ ( Aerup) در مورد هدف از برگزاری آن اظهار داشت: صنعت هوافضا كاربردهای مختلفی در حوزه های گوناگون مانند محیط زیست، فناوری ارتباطات، سنجش از طریق دور و نظایر آن دارد و از علوم بسیار باز استفاده می نماید.
وی اضافه كرد: این رویداد با یك هدف اصلی یعنی تسهیل ارتباط دانشجویان و صاحبان ایده با صنایع مختلف مرتبط در حوزه هوافضا اجرا می شود.
وی اشاره كرد: روند ثبت نام از ۱۰ بهمن آغاز می شود، همین طور از ۱۶ بهمن كارگاه ها و نشست های تخصصی برنامه ریزی شده است. در این كارگاه ها آموزش های لازم برای ارتباط گرفتن صاحبان ایده با سیستم مركز فناوری هوافضای دانشگاه و پژوهشكده هوافضای دانشگاه نمایش می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیركبیر اظهار داشت: در ادامه رویداد ایروتاك (Aertalk) كه در 30بهمن برگزار می شود، نمایندگان صاحبان صنایع مرتبط نظامی و غیرنظامی دعوت می شوند تا نیازهای خودرا مطرح كنند و صاحبان ایده باز بطور خصوصی ایده های خودرا عرضه كنند.
وی با تاكید بر تغییر و تكمیل روند ایده پردازی و داوری ها در این دوره نسبت به سال قبل اظهار داشت: پرورش یك ایده غیر از این كه نیاز به تخصص و علاقه دارد به معنای آن است كه یك گروه بتواند كارهای مالی، تبلیغات، ارتباطات با ادارات و سازمان های دولتی مرتبط و ارتباطات بین المللی را به خوبی انجام دهد؛ بدین سبب در رویداد سال جاری بر آموزش این مهارت ها بر صاحبان ایده تاكید كرده ایم كه به صورتی در دانشگاه نسبت به این مهارت ها خلا وجود دارد.
به گفته سبزه پرور، گروه های حاضر در این رویداد باید بتوانند مانند اعضای یك شركت خصوصی با هم كار كنند و بازار و مشتری را در كنار آن بشناسند.
وی ادامه داد: این رویداد به همت انجمن علمی دانشكده هوافضا و با گروهی ۴۰ نفره از دانشجویان علاقمند با هدف پیشبرد صنعت هوافضا در كشور و با حمایت سازمان صنایع هوایی، سازمان فضایی، انجام می شود.
وی یكی دیگر از اهداف برگزاری این رویداد را آوردن حوزه هوافضا به میان مردم دانست و اظهار داشت: وقتی موضوعی محبوب مردم باشد و مردم از آن حمایت كنند به ثمر می رسد، هوافضا می تواند میان مردم محبوبیت بیشتری داشته باشد و برای این امر باید بیشتر مطرح شود.
حسینی اضافه كرد: همین طور حوزه های كاربردی در هوافضا زیاد و رشته ای شناور است بنا بر این افرادی كه به شكل تخصصی در حوزه هوافضا مثلا هوافضا و متالورژی كار می كنند، معدود هستند و اگر فرصت ادامه كار را در ایران نیابند ناچار به مهاجرت می شوند.
به گفته این دانش آموخته هوافضا، با وجود تحریم ها و فشار مالی اگر در این حوزه ایده پردازی خوب و به دنبال آن سرمایه گذاری لازم صورت بگیرد می توانیم به جایی برسیم كه هوافضا سودآور باشد و حتی به كشورهای دیگر محصولات خودرا عرضه نماییم.

1397/11/08
17:00:08
5.0 / 5
4188
تگهای خبر: آموزش , تبلیغات , سرمایه گذاری , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است