بازی لیزر تگ در ایران
توسط محققان كشور؛

كیت آموزشی استخراج دی ان ای تجاری سازی می گردد

كیت آموزشی استخراج دی ان ای تجاری سازی می گردد لیزر تگ: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز از ساخت كیت آموزشی استخراج دی ان ای اطلاع داد و اظهار داشت: هم اكنون قراردادی برای تجاری سازی این طرح دانش بنیان برای تولید انبوه منعقد شده است.



محمدحسن برهانی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یكی از اساتید دانشگاه آزاد واحد البرز موفق به ساخت كیت استخراج «دی ان ای» شد كه كاربردهای مختلفی دارد.
وی با اشاره به كاربردهای این كیت عنوان كرد: این كیت جنبه كاربردی و آموزشی دارد؛ بدین صورت كه دانشجویان رشته های مربوط به ژنتیك، علوم، میكروبیولوژی و... می توانند در آزمایشگاه دانشگاه از این كیت ها در جهت آموزش بهره ببرند.
وی افزود: جنبه كاربردی این كیت ها در آزمایشگاهها و بیمارستان هاست.
برهانی فر با اشاره به اینكه این كیت اكنون در حال تجاری سازی شدن است، بیان داشت: كیت استخراج دی ان ای كه در یك شركت دانش بنیان به تولید رسیده و الان طی قراردادی با دانشگاه آزاد البرز در حال تجاری سازی شدن است.
وی عنوان كرد: معمولا در آزمایشگاههای دانشگاهها از نمونه های خارجی این كیت ها استفاده می گردد ازاین رو برای دانشگاه هزینه براست و تهیه نمونه داخلی آن می تواند در هزینه های دانشگاه موثر واقع شود.
به گفته برهانی فر، این كیت كه اكنون به تولید رسیده و مشابه داخلی ندارد و نسبت به نمونه های خارجی هم از عملكرد بالایی برخوردار می باشد از جانب دیگر هزینه آن نسبت به نمونه خارجی كمتر است.
رئیس دانشگاه آزاد واحد البرز با اشاره به اینكه استخراج «دی ان ای» نخستین قدم در راه انجام مطالعات مولكولی است، اظهار داشت: بیشتر سیستم های مولكولی اعم از انواع روش های آزمایشگاهی در قدم اول نیازمند استخراج «دی ان ای» هستند.
وی افزود: این امر یكی از اصلی ترین تست ها در آزمایش های مولكولی در رشته های میكروبیولوژی، ژنتیك، زیست شناسی سلولی و مولكولی، بیوشیمی، زیست گیاهی، علوم جانوری، داروسازی، بیوتكنولوژی، صنایع غذایی و همینطور در گرایش های مختلف دام پزشكی به حساب می آید.

1397/05/25
21:09:00
5.0 / 5
4278
تگهای خبر: آموزش , تولید , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است