به گزارش لیزر تگ به نقل از وزارت آموزش و پرورش، الهام یاوری، ضمن اشاره به تحقق پوشش سراسری ۹۸ درصدی در اجرای برنامه ملی شهاب و رشد دو درصدی نسبت به سال گذشته، این موفقیت را نقطه عطفی در راه استقرار و تعمیق این برنامه ملی دانست و آنرا حاصل همدلی، مسئولیت پذیری و تلاش حرفه ای مدیران، معلمان و کارشناسان آموزش وپرورش در تمام کشور مطرح کرد.
وی با تقدیر از معلمان دوره دوم ابتدائی، مدیران مدارس و راهبران برنامه شهاب عنوان کرد: اعتبار و اثربخشی برنامه ملی شهاب، بالاتر از هر چیز مرهون همت بلند آموزگاران و مدیرانی است که با نگاه تربیتی عمیق و احساس مسئولیت مثال زدنی، رسالت شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان را به شایستگی انجام داده اند.
یاوری همین طور از تلاش مدیران کل آموزش وپرورش استانها، اعضای ستاد اجرائی شهاب، معاونین آموزش ابتدائی، رؤسای ادارات و مدیران مناطق آموزشی تمام کشور تقدیر نمود و نقش آنان را در تحقق این ماموریت ملی، راهبردی و تعیین کننده دانست.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن اشاره به عملکرد ممتاز برخی استانها همچون بوشهر، آذربایجان شرقی، کرمان، گلستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، آذربایجان غربی، لرستان، کردستان، ایلام، فارس، سمنان و شهرستان های تهران که موفق به عبور از شاخص ۹۹ درصدی شده اند، از تلاش تمامی استان هایی که فراتر از هدف گذاری ۹۷ درصدی حرکت کرده اند هم قدردانی نمود.
وی در ادامه با بیان تقدیر از مقام عالی وزارت، اعضای شورای معاونین، ستاد مرکزی برنامه شهاب و کمیته علمی و فنی این برنامه، نقش مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات را در ایجاد زیرساخت های پایش و اجرای سراسری بسیار مهم ارزیابی کرد.
یاوری ضمن اشاره به نقش همکاران خود در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تاکید کرد: برنامه ملی شهاب باید به عنوان سازوکاری پایدار برای تحقق عدالت آموزشی و شناسایی نظام مند استعدادها تداوم یابد تا زمینه ساز پرورش نسلی اندیشمند، خلاق و مسئولیت پذیر باشد.
وی اظهار امیدواری کرد این مسیر، به شکوفایی نسلی تمدن ساز برای آینده ایران اسلامی منتهی شود.
منبع: لیزر تگ