به گزارش لیزر تگ به نقل از مهر، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش وپرورش در پیامی بمناسبت هفته سلامت با تکیه بر این که سلامت نسل امروز، اقتدار، امنیت و پیشرفت ایران فردا را رقم خواهد زد، اظهار داشت: سلامتی، بزرگ ترین و با ارزش ترین موهبت الهی است و در مبانی دینی مسلمانان، تامین، حفظ و پیشرفت سلامت همیشه مورد تاکید قرار گرفته است. سلامتی نه فقط نیازی فردی، بلکه رکن اساسی پیشبرد و ترقی اجتماعی، فرهنگی و معنوی جوامع به شمار می آید و این مهم در سیاستهای کلی نظام، سند تحول بنیادین و سایر اسناد راهبردی، مورد توجه قرار گرفته است.
دانش آموزان به عنوان سرمایه های مهم و آینده ساز ایران اسلامی، نیازمند تربیتی متوازن و تمام ساحتی هستند تا سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان در همه ساحت های تعلیم و تربیت رشد و توسعه یابد.
آموزش وپرورش به عنوان مهم ترین نهاد تربیتی و آموزشی، نقش کلیدی و موثری در ترویج سبک زندگی سالم و پیشرفت سواد سلامت بازی کرده و ظرفیت بی بدیلی برای تحکیم بنیان های سلامت جامعه فراهم آورده است؛ ظرفیتی که با برنامه ریزی هوشمندانه، مشارکت خانواده ها، همراهی نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد را به همراه داشته و زمینه ساز جامعه ای سالم، پویا و برخوردار از امنیت پایدار شده است.
هفته سلامت فرصت مغتنمی است برای پیشرفت آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ سلامت که این مهم، در سال ۱۴۰۵ با شعار «همه با هم برای سلامت و امنیت، با تاکید بر دانش»، برگزار می گردد که با نگاهی نو، برنامه های منسجم و اثربخشی را با مشارکت خانه و مدرسه برای سلامت دانش آموزان عزیز اجرا نمائیم؛ چونکه بر این باورم سلامت نسل امروز، اقتدار، امنیت و پیشرفت ایران فردا را رقم خواهد زد.
بی تردید تجربه های تاریخی ملت بزرگ ایران، خصوصاً در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جنگ تحمیلی سوم، نشان داده است که سلامت، روحیه و آمادگی نسل جوان چه نقش تعیین کننده ای در حفظ امنیت، استقلال و اقتدار ملی دارد. امروز نیز در استمرار همان مسیر پرافتخار، تقویت بنیان های سلامت دانش آموزان، تضمین کننده آینده ای ماندگار، سرافراز و توانمند برای کشور خواهد بود.
ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام حامی سلامت و همه شهدایی که در راه عزت و امنیت ایران اسلامی جانفشانی کردند و با تقدیر از کوشش های بهادار تمامی دست اندر کاران حوزه سلامت، خصوصاً مراقبان و سفیران سلامت، شروع هفته سلامت را تبریک می گویم و از پیشگاه خداوند سبحان، سلامتی، سعادت، سربلندی و توفیق بیش از پیش همه خادمان این عرصه خطیر را مسئلت می نمایم. خلاصه اینکه سلامتی نه فقط نیازی فردی، بلکه رکن اساسی پیشبرد و ترقی اجتماعی، فرهنگی و معنوی جوامع به شمار می آید و این مهم در سیاست های کلی نظام، سند تحول بنیادین و سایر اسناد راهبردی، مورد توجه قرار گرفته است. آموزش و پرورش بعنوان مهم ترین نهاد تربیتی و آموزشی، نقش کلیدی و موثری در ترویج سبک زندگی سالم و پیشرفت سواد سلامت بازی کرده و ظرفیت بی بدیلی برای تحکیم بنیان های سلامت جامعه فراهم آورده است؛ ظرفیتی که با برنامه ریزی هوشمندانه، مشارکت خانواده ها، همراهی نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد را بهمراه داشته و زمینه ساز جامعه ای سالم، پویا و برخوردار از امنیت پایدار شده است.