پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

بازی لیزر تگ در ایران

مشارکت یک میلیون و 600 هزار نفر در بازسازی مدارس لطمه دیده از جنگ

مشارکت یک میلیون و 600 هزار نفر در بازسازی مدارس لطمه دیده از جنگ به گزارش لیزر تگ، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام نمود: حدود یک میلیون و 600 هزار نفر در بازسازی مدارس صدمه دیده مشارکت داشتند.


به گزارش لیزر تگ به نقل از مهر، حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در یک برنامه تلویزیونی، ضمن گرامی داشت یاد شهدای دانش آموز و با سپاس از خیرین مدرسه ساز که به یاری بازسازی مدارس صدمه دیده در جنگ تحمیلی سوم آمدند، اظهار نمود: مدارس جزء نخستین مراکزی بودند که در جنگ تحمیلی سوم مورد برخورد قرار گرفتند. در درگیری اخیر هم برخی مدارس ما در میناب و هرمزگان تحت تاثیر درگیری که در تنگه هرمز بود قرار گرفتند. وی با اعلان اینکه دشمن علم و دانش را مورد هدف قرار داده است، اضافه کرد: حدود ۱۵۰۰ فضای آموزشی و غیرآموزشی ما در این جنگ ۴۰ روزه مورد صدمه قرار گرفت که از این میان حدود ۱۲۸۸ مدرسه بودند که تحت تاثیر قرار گرفت و ۱۶ مدرسه بطور کامل با برخورد مستقیم در شهر خمین، میناب، بانه و شهرهای دیگر تخریب شد. این ۱۶ مدرسه احتیاج به تخریب و بازسازی و مقاوم سازی دارند. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره ی مدارس نیازمند تعمیرات هم بیان کرد: ۸ فروردین جلسات این امر را برگزار کردیم تا بازسازی جزئی در درجه اول توسط گروههای مردمی که اعلام آمادگی کرده بودند صورت گیرد. حدود ۱۰۱۸ مدرسه تا امروز بازسازی و تعمیرات جزئی داشتند و انجام شده است. حدود ۲۵۴ مدرسه باقیمانده است که بخشی از این امر به سبب اینست که این مدارس در نزدیکی برخی مراکز قرار دارند و از این جهت اقدام نشده است. تا آخر تیرماه باقی را هم غائی خواهیم کرد تا فضا برای استقرار آموزش در مدارس و برگزاری آموزش های جبرانی در تابستان مهیا شود. خان محمدی با اعلان اینکه بعضی از ۱۶ مدرسه تخریب شده نیازمند مقاوم سازی سازه و تعمیر دیوارهای میانی هستند و باقی نیازمند تخریب و بازسازی کامل اند، افزود: احیانا آن دسته از مدارسی که از بین این ۱۶ مدرسه نیازمند مقاوم سازی هستند را می توانیم مقاوم سازی کرده و برای آموزش دانش آموزان مهیا نماییم، اما مدارسی که بطورکامل تخریب شده اند را احیانا باید برای سال آینده در فضای دانش آموزی قرار گیرند. وی در مورد نحوه ساماندهی آموزشی دانش آموزانی که مدارس آنها بطور کامل تخریب شده است هم اظهار داشت: مدارسی توسط ادارات کل آموزش وپرورش در استانها برای استقرار دانش آموزانی که مدارس آنها در حملات رژیم صهیونیستی و آمریکا بطور کامل تخریب شده، پیش بینی شده است. با دستور وزیر آموزش وپرورش قرار شده است تمام فضاها حتی فضاهای اداری تخلیه شود تا این دانش آموزان بتوانند برای ادامه تحصیل در آنجا مستقر شوند. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلان اینکه ۱۰۱۸ مدرسه هم اکنون آماده و تعمیر شده است و باقی مدارس را تا پایان تیرماه تحویل خواهیم داد، خاطرنشان کرد: همکاران ما هم در آموزش مجازی و هم در کارهای جهادی زحمت کشیدند. شب ها «کلاس در میدان» و «مدرسه در میدان» را راه اندازی کردند و کلاس های رفع اشکال برگزار کردند که کار بزرگی بود. همانند زمان کرونا که معلمین در تخت بیمارستان آموزش را تعطیل نکردند، در این شرایط هم آموزش را تعطیل نکردند. خان محمدی با اشاره به رویکرد رئیس دولت پزشکیان در بازسازی مدارس، تصریح کرد: رویکرد رئیس دولت در نهضت توسعه عدالت در فضا، نگاهی «مردمی» و با مشارکت مردم بود. از ابتدا تصمیم بر این بود این مدارس با مشارکت مردم ساخته شود که نماد این امر مدرسه میناب شد. وی در بخش دیگر سخنان خود درباره ی کمک خیرین برای بازسازی و تعمیرات مدارس صدمه دیده در جنگ تحمیلی سوم، اشاره کرد: در حوزه تعمیرات با کمک انجمن اولیا و مربیان، گروههای جهادی، گروههای مردمی، شهرداری ها و فرمانداری ها توانستیم خیلی از مسایل را حل نماییم. مشارکت به لحاظ ریالی شاید فقط در حد تعمیر شیشه بود و باقی را خود عزیزان انجام می دادند. گروههای جهادی از شهرستان هایی که کمتر درگیر جنگ بودند برای کمک آمده بودند. ۱۵۴ گروه جهادی بطور مستقیم کمک می کردند. مساجد بسیار محور بودند و پای کار آمدند. با هماهنگی قرارگاه جهادی آموزش وپرورش و تحت نظر سازمان نوسازی مدارس، این عملیات توسط گروههای مختلف انجام می شد. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: درباره ی سایر مدارس هم سامانه "بساز مدرسه" برای جلب مشارکت های مردمی داریم که برای ساخت این ۱۶ مدرسه باید از این ظرفیت استفاده می کردیم. تمام مجامع خیرین استانی ما و مدیران عامل در ساخت مدرسه میناب مشارکت داشتند. هلدینگ های مختلف شامل هلدینگ خلیج فارس در این پروژه ها با ما مشارکت داشتند. دفتر آیت الله حکیم هم در حوزه بازسازی یکی از مدارس مشارکت داشتند. ستایش خانم جایزه ۵۵ میلیونی البرز را به این امر هدیه کرد. حتی کارگری داشتیم که حقوق خودرا برای بازسازی مدارس تقدیم کرد. در این سامانه حتی برای انجام امور کارگری و تأمین بخشی از وسایل مورد نیاز مدارس اعلام آمادگی کردند. خان محمدی در بخش دیگر سخنان خود درباره ی مدرسه میناب توضیح داد: در میناب دو مدرسه و یک مرکز پیش دبستانی و مجموعاً ۳ فضای آموزشی صدمه دیده بود. این مراکز پشت به هم بودند، دو حیاط مجزا، یک دبستان پسرانه و یک دبستان دخترانه و بخشی هم پیش دبستانی بود که مورد برخورد مستقیم قرار گرفت و صحنه تلخی بود. روزهای اول که فضا سخت بود با بعضی از خیرین آنجا رفتیم، شبهاتی مطرح می کردند اما خیرین رفتند و از نزدیک مشاهده نمودند که دشمن آگاهانه این مدرسه را مورد هدف قرار داده است و ۱۶۸ عزیز را از ما گرفتند. تصمیم بر این شد به جهت اینکه بماند چه جنایتی رخداده، آن مدرسه به موزه تبدیل گردد. وی افزود: قرار شد در فضایی مدرسه میناب، دو مدرسه ۱۲ کلاسه شامل دبستان پسرانه و دخترانه و دو مقطع پیش دبستانی شود. افراد مختلفی از اعداد خیلی کم تا کمک نیروی انسانی کمک کردند. از ۱۵۰ میلیارد تومانی که پیش بینی شده بود، ۱۴۱ میلیارد تومان از چند درگاه مختلف جمع آوری شده است. مجامع خیرین مدرسه ساز کل کشور اعلام نمودند ۱۶۸ فضا شامل آموزشی و ورزشی به نام شهدای میناب نام گذاری و راه اندازی کنند. طی تفاهمی با سازمان انرژی های پاک قرار شد ۱۶۸ نیروگاه ۲۰ کیلوواتی به نام شهدای میناب در مدارسی که صدمه دیدند در جنگ، پس از بازسازی قرار دهیم. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به کمک اپراتورهای تلفن همراه برای بازسازی مدارس اضافه کرد: همه مردم کمک کردند و حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بازسازی مدارس مشارکت داشتند. حدود ۱ همت، ۱۶ مدرسه تخریب شده احتیاج به کمک داشت که بخش عمده آنرا آستان قدس رضوی کمک کرده است. این امر بیشتر با مشارکت مردمی درحال تکمیل است. همه مردم نسبت به شهدای میناب نَهرَ عاطفه داشتند، پویش میناب با خلاقیت خانواده های مینابی شکل گرفت و مردم را دعوت نمودند تا یک دل این مدرسه را بسازد. عبارت «نهر و عاطفه» و «یک میناب» در اصلاح دستوری تغییر ندادم چون امکان دارد اصطلاح محلی یا شنیداری باشد؛ اما در صورت نیاز «نوعی عاطفه» و «همه مردم میناب» صحیح تر است. خانمحمدی عنوان کرد: برای طراحی معماری مدرسه جدید میناب فراخوان داده ایم و یک مسابقه طراحی نموده ایم. بین مدرسه ای که صدمه دیده و مدرسه ای درحال ساخت و گلزار شهدایی که برای بچه های میناب درحال ساخت است، مقرر است به لحاظ معماری یک همنوایی و یکپارچگی برقرار شود. در تمام مدارسی که به نام شجره طیبه در استانها ایجاد می شود، یادمانی از شهدای دانش آموز شجره طیبه نصب خواهد شد. برای این امر هم فراخوان داده ایم. وی همین طور اضافه کرد: در مورد مدرسه میناب به جز فضای متوسطه اول و دوم، خیر عزیزی یک هنرستان بزرگ می خواهند به نام شهید ماکان نصیری بسازند. پیش بینی ما اینست که ۱۸ ماه این پروژه ساخت مدرسه جدید میناب زمان ببرد، چونکه معماری آن و همنوایی مدرسه جدید، یادمان و گلزار شهدای دانش آموزان زمان می برد و در جلسات مربوطه اساتید دانشگاه و دوستان از وزارت راه حضور دارند. پیش بینی ما اینست که در مهر ۱۴۰۶ اگر اتفاقات خاصی رخ ندهد، دانش آموزان مینابی می توانند از آن مدرسه که در فضایی در کنار مدرسه قبلی است، بهره گیرند.


منبع:

1405/02/21
21:13:07
0.0 / 5
43
تگهای خبر: آموزش , اپراتور , تلفن همراه , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان لیزرتگ در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است (1395-1405)
سایت لیزرتگ: مرجعی برای علاقه مندان به این بازی جذاب