بازی لیزر تگ در ایران

نانوربات تومورهای سرطانی موش ها را از بین برد

نانوربات تومورهای سرطانی موش ها را از بین برد لیزر تگ: محققان توانستند با استفاده از چند نانوربات جریان خون در حال انتقال به تعدادی تومور سرطانی در داخل بدن موش ها را قطع كرده و این تومورهای خطرناك را از بین ببرند.



به گزارش لیزر تگ به نقل از انگجت، پژوهشگران می گویند در صورت تكمیل این روش می توان آن را جایگزین روش های درمانی متداول برای درمان سرطان مانند شیمی درمانی و اشعه درمانی كرد.
در روش های فعلی علاوه بر سلول های سرطانی، سلول های دیگر سالم هم تخریب می شوند. اما نانوربات ها دقیقا به سلول ها و تومورهای سرطانی حمله كرده و آنها را هدف قرار می دهند.
در جریان تحقیق یادشده كه به صورت مشترك توسط پژوهشگران چینی، آمریكایی و استرالیایی صورت گرفته نانوربات هایی با استفاده از دی ان ای یك ویروس طراحی شده اند. این ربات ها به شكل یك صفحه باریك درآمده و آنزیمی به نام ترومبین به آنها اضافه شده است.
آنزیم یادشده برای لخته كردن خون به كار می رود. در نهایت این مجموعه به درون تومورهای سرطانی تزریق شده و در تماس با مولكول های تومور مانع انتقال خون به آنها با استفاده از لخته كردن خون شده است.
آزمایش موفقیت آمیز این شیوه درمانی بر روی موش های آلوده شده به سلول های سرطان سینه انسان و همین طور سلول های سرطانی تخمدان انسان راه را جهت استفاده گسترده تر از آنها در آینده هموار می كند.

1396/11/24
14:22:32
5.0 / 5
4958
تگهای خبر: بدن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است