بازی لیزر تگ در ایران

کاسبکاری ایلان ماسک چه بلوایی در توییتر به پا کرد؟

کاسبکاری ایلان ماسک چه بلوایی در توییتر به پا کرد؟ به گزارش لیزر تگ، راه اندازی سرویس تغییر یافته توییتر بلو از جانب ایلان ماسک، با فراهم کردن زمینه فعالیت جاعلان هویت و ترول ها، هفته گذشته با مشکلات عدیده ای روبرو شد و توییتر را مجبور کرد عرضه این سرویس را به دفعات مختلف متوقف نماید.



به گزارش لیزر تگ به نقل از ایسنا، گفتن اینکه توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک یک پلت فرم گرفتار اغتشاش و بی نظمی شده است، حق مطلب را ادا نمی نماید. در مدت یک هفته، ایلان ماسک که بعد از تکمیل خرید پر کش و قوس ۴۴ میلیارد دلاری توییتر، کنترل این شرکت شبکه اجتماعی را به دست گرفت، سیستم احراز هویت این پلت فرم را منحل و سیستم جدیدی راه اندازی نمود که با تاخیرهای مختلف روبرو شده است.

جار و جنجالی که حول تیک آبی به پا شده، سبب سردرگمی کاربران عادی، آگهی دهندگان بزرگ و سلبریتی ها شده است. این پلت فرم حالا با حسابهای جعلی و تقلیدی روبرو شده و تلاشش برای مقابله با آنها به نظر، موثر نبوده است چونکه ایلان ماسک هفته گذشته نیمی از کارمندان توییتر را اخراج کرد و در نتیجه نظارت بر محتوا در این پلتفرم، به میزان چشمگیری کمتر شده است.

اگر احساس سردرگمی می کنید، باید گفت تنها شما نیستید که به این وضع گرفتار شده اید. این گزارشی به بررسی اتفاقاتی پرداخت که در یک هفته گذشته در توییتر و برای احراز هویت در این پلت فرم روی داده است.

تغییر کل فرایند احراز هویت در توییتر

در دوران پیش از ایلان ماسک، تیک آبی در توییتر برای نشان دادن معتبر بودن و فعال بودن حسابهایی که مورد علاقه عمومی قرار داشتند، استفاده می شد و توییتر بر اساس معیارهای خاصی، هویت این حسابها را به شکل مستقل احراز می کرد.

اما حدودا بلافاصله بعد از اینکه مالکیت توییتر به ایلان ماسک منتقل شد، گزارشهایی منتشر گردید که این میلیاردر می خواهد مدل احراز هویت پولی جدیدی را از راه توییتر بلو ایجاد نماید که به همه کاربران اجازه می دهد با پرداخت ماهانه مبلغی، تیک آبی را داشته باشند.

ماسک در توییتی به تاریخ ۳۰ اکتبر (۸ آبان) اعلام نمود کل فرایند احراز هویت حالا تغییر یافته است. روز بعد وبسایت ورج گزارش کرد که ماسک تیمی از کارمندان را برای کار روی مدل جدید احراز هویت جمع کرده و به آنها گفته است اگر کارشان را تا هفتم نوامبر (۱۶ آبان) تکمیل نکنند، اخراج خواهند شد.

نیویورک تایمز و سی ان بی سی گزارش کرد این کارمندان در بین گروهی از کارمندان توییتر بودند که از آنها خواسته شده بود برای اجرای تغییرات مورد درخواست ایلان ماسک، در شیفتهای ۱۲ ساعته و هفت روز در هفته کار کنند و در محل کار بخوابند.

قدرت برای مردم

مدل احراز هویت جدید ماسک برای اینکه بخشی از سرویس توییتر بلو باشد، طراحی شده بود. این سرویس اوایل سال جاری راه اندازی شده بود و با هزینه اشتراک ماهانه ۴.۹۹ دلار، خدمات پولی عرضه می کرد.

در نسخه اولیه طرح ماسک، به دارندگان تیک آبی ۹۰ روز فرصت داده شد تا برای حفظ تیک آبی خود ماهی ۱۹ دلار پرداخت کنند در حالیکه کاربران بدون تیک آبی می توانستند برای داشتن این نشان، پول پرداخت کنند. ماسک اول نوامبر (۱۰ آبان) جزئیات بیشتری در رابطه با تغییر جدید مدل احراز هویت عرضه کرد و در توییتی نوشت: "سیستم ارباب و رعیتی فعلی توییتر برای افرادی که تیک آبی دارند یا ندارند، مزخرف است. قدرت برای مردم! بلو برای هشت دلار در ماه."

به نظر رسید که هدف، تقویت مدل اشتراکی توییتر است تا این شرکت مجبور نباشد وابستگی عمیقی به آگهی داشته باشد اما این تلاش بلافاصله سبب نارضایتی و عصبانیت شد.

صدای اعتراض استفن کینگ بلند شد

با انتشار خبر احراز هویت پولی، سلبریتی ها و بخصوص چهره های معروفی مانند استفن کینگ زبان به انتقاد گشودند و مدعی شدند اگر مجبور شوند برای تیک آبی پول پرداخت کنند، این پلت فرم را ترک خواهند کرد.

کینگ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) در توییتی نوشت: ۲۰ دلار در ماه برای حفظ تیک آبی؟ لعنتی، آنها باید به من پول بدهند. اگر چنین سیستمی اجرا شود، مثل انرون رفته ام.

روز بعد ماسک به این رمان نویس جواب داد و نوشت: ما باید به نحوی هزینه هایمان را پرداخت نماییم. توییتر نمی تواند فقط به تبلیغات متکی باشد.

ماسک در توییت بعدی در اول نوامبر (۱۰ آبان) نوشت: قبل از این که این مدل اجرایی شود، منطق آنرا در چارچوب بلندتری توضیح خواهم داد. این تنها راه برای شکست دادن باتها و ترول ها است.

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده جمهوریخواه نیویورک به کینگ پیوست و در توییتی نوشت: ماسک میلیاردری است که تلاش می کند به مردم این ایده را غالب کند که آزادی بیان در واقع یک طرح اشتراک ماهانه هشت دلار است. ماسک پاسخ داد: نظر شما محترم است، حالا هشت دلار را پرداخت کنید. بعدا اوکاسیو کورتز اظهار داشت: حسابش بعد از اینکه از ماسک انتقاد نمود، از کار افتاد.

خداحافظی سلبریتی ها از توییتر

در روزهای بعد سلبریتی هایی نظیر شوندا رمیز و سارا باریز توییت کردند که قصد دارند این پلت فرم را ترک کنند و رابرت کازینسکی، بازیگر کاپیتان مارول اظهار داشت: تیک آبی یک خدمات عمومی است که نباید پولی شود.

توییتر کارمندان را اخراج و توییتر بلو را رسما راه اندازی کرد

چهارم نوامبر (۱۳ آبان) توییتر حدود ۳۷۰۰ کارمند یا حدودا نیمی از کارکنان این شرکت را اخراج کرد. در بین اخراجیها، اعضای تیم احراز هویت حسابهای سیاسی بودند. چنین اقدامی چهار روز قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا انجام شد. روز بعد توییتر کاربران را با احراز هویت پولی توییتر بلو غافلگیر کرد و در توصیف بروزرسانی شده اپلیکیشن توییتر در فروشگاه اپ استور اپل، به گزینه ۷.۹۹ دلار اشاره نمود.

اضطراب آگهی دهندگان

همزمان با اخراج دسته جمعی کارمندان، توییتر دسترسی صدها کارمند به ابزارهای نظارت بر محتوا را مسدود کرد و تنها ۱۵ کارمند با امکان دسترسی باقی ماندند.

تنزل اولویت نظارت بر محتوا به همراه تغییرات نامعلوم در مدل تیک آبی، سبب شد گروهی متشکل از ۴۰ سازمان و گروه دیده بان رسانه، نامه گشوده ای به آگهی دهندگان بنویسند. در این نامه، از برندها خواسته شد اگر ماسک حاضر نشد شیوه های نظارت بر محتوا را باردیگر بکار گیرد، توییتر بایکوت شود.

در این نامه آمده بود: سازمانهای امضا کننده این نامه از شما می خواهند به ماسک اطلاع دهید و علنا متعهد شوید اگر ماسک برنامه های خود برای تضعیف ایمنی برندها و استانداردهای توییتر همچون نظارت بر محتوا را پیش ببرد، همه تبلیغاتتان را متوقف خواهید کرد.

ماسک در واکنش به این نامه، بر برنامه احراز هویت هشت دلاری پافشاری کرد و پاسخ داد به همه معترضان، لطفا به شکایت ادامه بدهید اما این سرویس، هشت دلار قیمت خواهد داشت.

آگهی دهندگان دست به کار شدند

با اصرار ماسک، آگهی دهندگان بی صبری بیشتری پیدا کردند. خیلی از آنها همچون جنرال موتورز، آئودی و فایزر بطور موقت تبلیغاتشان را متوقف کردند. ماسک اندکی بعد تهدید کرد این برندها را شرمسار خواهد نمود.

با بالا گرفتن اعتراضات، بلومبرگ سوم نوامبر (۱۲ آبان) گزارش کرد ماسک تصمیم گرفته است اجازه دهد حسابهای دولتی، تیک آبی خویش را به مجانی نگه دارند و از پرداخت هزینه هشت دلاری معاف شوند.

سر و کله جعل کنندگان هویت پیدا شد

ظرف مدت چند ساعت بعد از عرضه توییتر بلو در پنجم نوامبر (۱۴ آبان)، سلبریتی هایی نظیر والری برتینلی و کتی گریفین وانمود کردند که ایلان ماسک هستند تا توجهات را به مدل تغییر یافته احراز هویت جلب کنند. ششم نوامبر (۱۵ آبان) ماسک توییت کرد حسابهای جاعلان هویت و تقلیدی، بدون اخطار قبلی، به صورت دائمی مسدود خواهند شد. بدین سان دسترسی گریفین و چند سلبریتی دیگری که حساب ماسک را جعل کرده بودند، مسدود شد.

توییتر راه اندازی بلو را به تاخیر انداخت

ششم نوامبر کمتر از یک روز پس از طریق اندازی رسمی احراز هویت پولی، توییتر این مدل را لغو و آنرا به بعد از برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا موکول کرد.

هفتم نوامبر (۱۶ آبان) مدیران توییتر از مهندسان اخراجی خواستند اگر مایل هستند به شرکت برگشته و به راه اندازی مجدد توییتر بلو کمک کنند. یکی از کارمندان توییتر اظهار داشت: از پنج نفر کارمند اخراج شده، تنها یک نفر برای بازگشت ابراز علاقه کرد.

ظهور و ناپدید شدن یک برچسب ناشناخته

هشتم نوامبر (۱۷ آبان) توییتر اعلام نمود دو تیک با رنگهای مختلف یکی آبی و دیگری خاکستری برای متمایز کردن حسابهای پولی توییتر بلو از حسابهای احراز هویت شده رسمی، نمایش خواهد داد.

سردرگمی از این نقطه به بعد، همچنان ادامه یافت. توییتر ۹ نوامبر عرضه تیکهای خاکستری را شروع کرد که در صفحه پروفایل منابع خبری، ورزشکاران معروف و سیاستمداران ظاهر شدند. با این وجود، مدت کوتاهی بعد، ایلان ماسک در توییتی نوشت: این برنامه را ملغا کرده و این تیکها از حسابها حذف خواهند شد.

استر کرافورد، مدیر محصول توییتر اعلام نمود تیک خاکستری همچنان ادامه خواهد داشت اما به حسابهای نهادهای دولتی و تجاری متمرکز خواهد شد.

ماسک هم در توییتی نوشت: لطفا توجه داشته باشید که در ماههای آتی توییتر کارهای احمقانه زیادی انجام خواهد داد. ما آنچه که جواب می دهد را حفظ می نماییم و آنچه که موثر نیست را تغییر می دهیم.

وی در دیداری در توییتر اسپیس که ۹ نوامبر (۱۸ آبان) برگزار شد، به این اشاره نمود که مدل احراز هویت هشت دلاری احیانا تصمیم احمقانه ای بوده اما خواهیم دید و تیک آبی و خاکستری را کابوس زیبایی خواند.

افزایش جعل کنندگان و بازگشت تیک خاکستری

تا ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) لشکری از ترول ها، از فرایند احراز هویت جدید استفاده کردند تا نه تنها هویت ایلان ماسک بلکه هویت چهره ها و نهادهای معروف دیگر از حساب رسمی توییتر تا لوبرون جیمز و جورج دبلیو بوش را جعل کنند. یک عده هم در توییتر کاربرانی که برای تیک آبی پول پرداخت کرده بودند را مسخره کردند.

توییتر ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) بار دیگر تیک خاکستری که حذف شده بود را باردیگر عرضه نمود و در حساب پشتیبانی این شرکت اعلام گردید برای مبارزه با جعل هویت، یک برچسب رسمی برای برخی از حسابها افزوده شد. این اقدام بعد از آن انجام گرفت که فعالیت ترول ها به شرکتها گسترش یافت و ثابت کرد بزرگترین ترس آگهی دهندگان به حقیقت پیوسته است. دو حساب توییتری که خویش را به جای شرکت داروسازی ایلای لی لی جا زده بودند، در توییتی اعلام نمودند انسولین حالا مجانی است. سپس توییت دیگری که در رابطه با افزایش قیمت انسولین انتشار یافت، سبب شد این شرکت به عذرخواهی پرداخته و شفاف سازی کند.

شوکه کننده ترین موارد جعل هویت

حساب جعلی تونی بلر با بازتوییت پیام حساب جعلی جورج دبلیو بوش: دلم برای کشتن عراقیها تنگ شده است. نوشت: صادقانه بگویم من هم همین طور



حساب جعلی جورج واشنگتن: سلام کشاورزان. من در قبرم می گردم و تصمیم گرفتم از گور بلند شوم. اتفاقهای عالی در پیش است!



حساب جعلی کوکاکولا: اگر این پیام ۱۰۰۰ بار ری توییت شود، کوکائین را به کوکاکولا برمی گردانیم.



حساب جعلی چیکیتا: ما همین هم اکنون دولت برزیل را سرنگون کردیم.

حساب واقعی چیکیتا: ما از کسانی که یک پیام گمراه کننده از حساب جعلی چیکیتا دریافت کرده اند، عذرخواهی می نماییم. ما از سال ۱۹۵۴ دولتی را سرنگون نکرده ایم.



حساب جعلی دانشگاه بریگام یانگ: بله می دانیم بریگام یانگ نژادپرست بود. نه، اهمیتی نمی دهیم.



آینده نامعلوم احراز هویت در توییتر

با بدتر شدن وضعیت، توییتر ۱۱ نوامبر توییتر بلو را معلق کرد و در یک پیام داخلی نوشت: اشتراک را برای مساعدت با رسیدگی به مساله جعل هویت متوقف کرده است.

همان روز ماسک نوشت: حسابهایی که به تقلید می پردازند علاوه بر قسمت "بیو" باید در نامشان کلمه "تقلید" (Parody) قید شود. با این وجود، مشخص نیست او چطور می خواهد این مورد را اجرایی کند. ماسک اضافه کرد: توییتر یک اشتراک تقلید اضافه می کند چونکه فریب دادن مردم درست نیست.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، مشخص نیست توییتر بلو چگونه بازخواهد گشت. فعلاً آینده سیستم احراز هویت پولی ماسک و همینطور سرنوشت این شرکت نامعلوم است.






منبع:

1401/08/23
11:50:29
0.0 / 5
339
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , استاندارد , بازی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است