بازی لیزر تگ در ایران

چطور از امنیت سایبری کسب وکارهای کوچک محافظت کنیم؟

چطور از امنیت سایبری کسب وکارهای کوچک محافظت کنیم؟ لیزر تگ: اگر صاحب کسب وکار اینترنتی هستید، با ارزیابی ریسک امنیتی خود می توانید فرض کنید که وضعیت امنیتی شما در مرحله نوپایی قرار دارد، اما با انجام چند مرحله ساده می توانید بلافاصله برای صیانت از داده های خود و کارمندان خود انجام دهید.


به گزارش لیزر تگ به نقل از وی لیوسکیوریتی، راه اندازی و توسعه یک کسب وکار حتی در زمان های خوب کار سختی است، اما در زمان های بحرانی چالش های جدیدی را به همراه دارد. با افزایش اتکای ما به فناوری برای خیلی از جنبه های زندگی همچون کسب در آمد، درک این مساله نیز افزایش می یابد که بحران ها و شرایط اضطراری جهانی یا حتی منطقه ای نتایج مختلفی در زمینه کسب وکار دیجیتال و امنیت شغلی برای ما به همراه خواهد داشت.
دو سال پیش، خیلی از زندگی ها و معیشت ها بطور ناگهانی با یک هشدار نابهنگام به حالت تعلیق درآمد. همه گیری کرونا، شکنندگی جمعی ما را آشکار کرد و هجوم ناگزیر به سمت کارهای مجازی، انعطاف پذیری خیلی از کسب وکارها را در معرض آزمایش قرار داد و در عین حال زمینه ی مساعدی را برای جرایم سایبری ایجاد کرد.
امروزه نیز متخصصان امنیت سایبری زنگ خطر جهانی دیگری را به صدا در می آورند، خطر نتایج سایبری بزرگ ناشی از جنگ در اوکراین که ممکنست عملکرد تعدادی از سازمان ها را در جهان مختل کند و در بعضی موارد موجب ایجاد یک خطر جهانی شود. که در اصطلاح به آن بحران آبشاری می گویند. پس تحولات جهان تاثیرات مثبت و منفی بسیاری را بصورت مستقیم یا غیرمستقیم بر دنیای فضای سایبری می گذارد. این خطر برای سازمان های دولتی و شرکت های چندملیتی همچون کسب وکارهای کوچک و متوسط اینترنتی، محتمل است. شرکت های کوچک بدون داشتن پشتیبان، ممکنست برای دفاع از خود در مقابل مجرمان سایبری یا مقابله با یک حمله سایبری، گرفتار مشکل شوند و عملا کار سختی در پیش رو دارند.
با توجه به این که بیشتر آموزش ها و پوشش های رسانه ای بر نقض های امنیتی بزرگ متمرکز شده، خیلی از صاحبان مشاغل کوچک ممکنست به خاطر این که فکر می کنند امن هستند، به نکات امنیتی و رفع باگ سامانه کسب وکار خودت اهمیت چندانی ندهند. بدین جهت امروزه هیچ شرکتی آنقدر کوچک نیست که مورد توجه افراد جنایت قرار نگیرد- یا لطمه جانبی ناشی از حملاتی که به اهداف دیگر انجام می شود، دامن آنها را نگیرد. در بیشتر موارد، شرکتها و کسب وکارهای کوچک قربانی حملاتی می شوند که بطور بی رویه در مقیاس بزرگ تر به کار گرفته می شوند.
اگر صاحب کسب وکار اینترنتی هستید، با ارزیابی ریسک امنیتی خود می توانید فرض کنید که وضعیت امنیتی شما در مرحله نوپایی قرار دارد. با این وجود، چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید بلافاصله برای صیانت از داده های خود و کارمندان خود انجام دهید.
برای ارزیابی ریسک خود فهرستی تهیه کنید؛ اگر ندانید چه چیزی دارید، نمی توانید از آن محافظت کنید. فهرستی از تمام سخت افزارهای خودرا تهیه و نگه داری کنید: کامپیوتر های شخصی، لپ تاپ ها، تلفن های همراه، روترها و چاپگرها، خدمات دیجیتال نرم افزاری که استفاده می کنید، حساب های بانکی و خدمات ابری مانند گوگل داکز و آی کلود نیز شامل این فهرست می شوند. این فهرست موجودی های شما، تشخیص این که کجا و چه چیزی ممکنست اشتباه باشد را آسان تر می کند.
سیاست های امنیتی خودرا تعریف کنید؛ ایمنی و مدیریت خوب دست به دست هم می دهند تا وضعیت امنیت شما را تضمین کنند.
امنیت خودرا به چالش بکشید و سوال از خود بپرسید؛ مانند این که چرا فقط کارکنان مجاز می توانند وارد دفتر شوند، یا چرا آنها نباید از لپ تاپ های شخصی یا سایر دستگاهها برای دسترسی به داده های کاری استفاده کنند، به کارمندان خود اطلاع دهید که اگر ازراه دور کار می کنند، چرا باید هنگام اتصال به وای فای های عمومی مراقب باشند.
کنترل های دسترسی کارمندان را تنظیم کنید؛ برای اطمینان از این که سیاست های امنیتی اجرا می شوند یا خیر، مهمست که کنترل های فناوری اطلاعات را سر لوحه کار خود قرار دهید. یک گام اساسی این است که یک نام کاربری و رمز عبور یا عبارت عبور منحصربه فرد برای هر کارمند برای دسترسی به لپ تاپ خود و اینترانت شرکت تعیین کنید. پروتکلی را تنظیم کنید که کارمندان درصورت مواجهه با هر نوع مشکل امنیتی یا حادثه باید از آن پیروی کنند. همین طور باید از نرم افزارهای امنیتی برای صیانت از کارمندان در مقابل بدافزارها استفاده کنید و در نهایت، استفاده از رمزگذاری برای جلوگیری از دسترسی و خواندن اطلاعات توسط مهاجم و احراز هویت دو مرحله ای برای ارائه یک لایه اضافی در بالای رمز عبور را در نظر بگیرید.
سیاست های امنیتی خودرا آزمایش کنید؛ با انجام اقدامات قبلی، کسب وکار شما تا حد خاصی از حفاظت بهره مند می شود. اما باید مطمئن شوید که تمام مراحل به خوبی اتخاذ شده اند و در صورت حمله، قابلیت مقابله و رفع آن را دارید. به خاطر داشته باشید که باید مطمئن شوید کارمندان از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد استفاده می نمایند.
آموزش؛ افزایش آگاهی کارکنان در مورد امنیت سایبری یک تلاش طولانی مدت است. حتی کارمندان آگاه ممکنست به ایمیل های ساده فیشینگ گرفتار شوند. یک استراتژی امنیتی موثر به مدیریت شما برای اطلاع رسانی و آموزش کارکنان بستگی دارد.
به آزمایش ادامه دهید؛ زمانی که مراحل قبلی را پشت سر گذاشتید، مراقبت خودرا ضعیف نکنید. شما باید حداقل یک دفعه یا بیشتر در طول سال فرآیندهای خودرا مجدداً ارزیابی کرده و اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما از دستورالعمل های شما پیروی می کنند، همه نرم افزارهای شما به روز هستند تا از لطمه پذیری های شناخته شده در امان بمانند و حساب ها و دسترسی کارمندانی که شرکت را ترک کرده اند غیرفعال یا حذف کنید.




منبع:

1401/02/23
12:44:08
0.0 / 5
68
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است