بازی لیزر تگ در ایران
معاون رگولاتوری در گزارش لیزر تگ؛

کاهش آمار شکایت کاربران از خدمات ارتباطی

کاهش آمار شکایت کاربران از خدمات ارتباطی معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: آمار شکایت کاربران از خدمات اپراتورهای ارتباطی نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش داشته اما در مورد کیفیت اینترنت، نارضایتی کاربران افزایش داشته است.


مجید حقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد میزان ثبت شکایات کاربران در سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ و نارضایتی کاربران از کیفیت و سرعت اینترنت، با تکیه بر این که ما در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هیچ شکایتی را کوچک نمی شماریم و تمامی شکایات کاربران را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می نماییم، عنوان کرد: روند پیگیری شکایات کاربران از خدمات اپراتورهای ارتباطی به این صورت دنبال می شود که در ابتدا با استعلام از اپراتور، نتیجه را برای شاکی ارسال می نماییم اما اگر قانع نشد و آنرا نپذیرفت، شکایت مجدداً جهت بررسی به اپراتور ارجاع می شود. وی افزود: حتی این امکان وجود دارد که ناظرین مناطق رگولاتوری را اعزام نماییم تا به صورت حضوری شکایت کاربر را بررسی نموده و نتیجه این بررسی را به شاکی اعلام می نماییم. حتی اگر در این مرحله هم کاربر از پاسخ شکایت خود قانع نشد، مبحث در یک کمیته متشکل از اعضایی در خارج از رگولاتوری با نگاهی کلان و جامع مورد بررسی قرار می گیرد و مجدداً نتیجه به کاربر ارسال می شود. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تکیه بر اهمیت دادن به شکایات ثبت شده مشترکان در سامانه ۱۹۵ تصریح کرد: نتایج بررسی شکایت، مرتب به اطلاع شاکی رسانده می شود و فرایند بررسی و نتیجه از راه کارتابل سامانه ۱۹۵ قابل دریافت است. وی ضمن اشاره به این که در جهت اهمیت بررسی شکایات کاربران از خدمات ICT، اداره کل محافظت از حقوق مصرف کننده به چارت رگولاتوری اضافه شده است، تصریح کرد: هدف از افزودن این چارت، تمرکز بیشتر به بحث شکایات و استیفای حقوق مصرف کننده بوده است. بر این اساس تمامی موارد در حوزه تعرفه، کیفیت و پوشش را از سمت کاربر و مصرف کننده نظارت می نماییم. حقی در پاسخ به این سؤال که میزان شکایت کاربران از کدام خدمات بیشتر بوده و آیا سامانه ۱۹۵ در هفته های اخیر با افزایش میزان نارضایتی مشترکان از کیفیت خدمات اینترنت مواجه بوده است، اظهار داشت: میزان ثبت شکایات در سامانه ۱۹۵ سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش همراه بوده است. به این مفهوم که میزان شکایت در ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته، حدود ۱۱ درصد کاهش داشته است. وی افزود: اما در مورد ثبت شکایت کاربران از کیفیت خدمات اینترنت، آمارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از حدود ۳ تا ۴ درصد افزایش حکایت دارد. معاون رگولاتوری ضمن اشاره به این که با عنایت به قانون بودجه ۱۴۰۰ و ثابت ماندن تعرفه اینترنت، میزان شکایت کاربران در مورد موضوعات در ارتباط با تعرفه کاهش محسوسی داشته است، اظهار داشت: چون قیمت ها در نوسان نبوده، اعتراض کاربران هم به مراتب کاسته شده است. اما در بحث پوشش شبکه، همچنان با شکایت مشترکان روبرو می باشیم. چون که در هیچ نقطه ای از زمان نمی توانیم بگوییم که پوشش شبکه ۱۰۰ درصد شده و شکایتی از جانب کاربران ثبت نمی گردد. بر این اساس مبحث شکایت از پوشش شبکه استمرار دارد و شبکه ای که داینامیک است به هر ترتیب به علل مختلف امکان دارد مبتلا به اختلال شود.

1400/11/22
21:03:26
0.0 / 5
386
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , خدمات , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است