بازی لیزر تگ در ایران
در ۲ بیمارستان تهران؛

فاز دوم سلول درمانی بیماران كرونایی در كشور شروع شد

فاز دوم سلول درمانی بیماران كرونایی در كشور شروع شد به گزارش لیزر تگ مدیر بانك خون بند ناف رویان با اشاره به اینكه فاز دوم سلول درمانی كووید۱۹ آغاز شد، اظهار داشت: ما با سلولهای بنیادی ذخیره شده در بانك سلولی كارآزمایی بالینی روی بیماران كرونایی را آغاز كردیم.



دكتر مرتضی ضرابی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تحقیقات حوزه سلول درمانی بیماران مبتلا به كووید ۱۹ اظهار داشت: ما با استفاده از سلول های خون بند ناف و مغز استخوان موجود در بانك سلول های بنیادی در صدد برآمدیم تا كارآزمایی بالینی بیماران مبتلا به كووید ۱۹ را آغاز نماییم.
به گفته وی، از ۲۵ اسفندماه تا هفتم فروردین ماه فاز اول این كارآزمایی بالینی را روی ۶ نفر از افراد مبتلا به كرونا آغاز كردیم و پس از یك هفته ارزیابی مشاهده كردیم كه سلول های بنیادی روی این افراد تاثیر گذار بوده و عارضه ای مشاهده نشد؛ در واقع نتایج اولیه نشان داد كه سلول درمانی می تواند روش مؤثری در درمان بیماری كووید ۱۹ باشد.
وی با اشاره به اینكه فاز دوم كارآزمایی بالینی را اخیرا روی ۴۰ بیمار آغاز كردیم كه در بخش آی سی یو بوده و ریه های آنها درگیر بیماری شده است، عنوان كرد: این تحقیقات روی افراد زیر ۶۵ سال بوده و با همكاری بیمارستان های مسیح دانشوری و شریعتی در حال انجام می باشد.
وی با اشاره به اینكه تزریق سلول از راه رگ محیطی یا رگ مركزی است، اظهار داشت: فاز دوم یا فاز نهایی این طرح دو هفته زمان می برد كه نتایج مشخص شود.
مدیر بانك خون بند ناف رویان اظهار داشت: در این حوزه با كشورهای دیگر كه تحقیقات و كارآزمایی های بالینی سلول درمانی را شروع كرده اند در ارتباط هستیم؛ آنها منتظرند اطلاعاتی كه از تزریق این سلول های بنیادی به بیماران مبتلا به كووید ۱۹ گرفتیم را در اختیارشان قرار دهیم.
ضرابی با تاكید بر اینكه بیشتر از سیصد كارآزمایی بالینی در دنیا در حال انجام می باشد، بیان نمود: از این تعداد ۱۵ طرح مربوط به سلول درمانی بوده كه این پروژه ما هم جز ۱۵ طرح ثبت شده است. اگر این پروژه نتیجه بگیرد نتایج را به وزارت بهداشت اعلام می نماییم و سپس پس از تأیید بعنوان یك روش درمانی در بیماران كووید ۱۹ مورد استفاده قرار می دهیم.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان در پاسخ به اینكه اگر این روش به تأیید وزارت بهداشت برسد، دیگر احتیاج به تأیید سازمان بهداشت جهانی نیست، تصریح كرد: چون این پروژه بر مبنای پروتكل جهانی صورت می گیرد در صورت تأیید وزارت بهداشت، فرایند درمان در كشور خودمان قابل انجام است.

1399/01/25
23:30:29
5.0 / 5
2595
تگهای خبر: اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است