بازی لیزر تگ در ایران

درمان دیابت موش با سلول های بنیادی انسان

درمان دیابت موش با سلول های بنیادی انسان لیزر تگ: پژوهشگران برای نخستین بار از سلول های بنیادی بدن انسان برای تولید انسولین بهره گرفته و این روش را برای درمان دیابت در موش ها به كار گرفته اند.



به گزارش لیزر تگ به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، پژوهشگران آزمایشگاه میلمن در آمریكا سلول های بنیادی بدن انسان را به موش ها تزریق كرده اند و از این طریق تولید انسولین در بدن این حیوان ممكن شده است.
تنها در آمریكا حدود ۳۰ میلیون نفر با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می كنند و اگر این روش درمانی برای تولید انسولین در بدن انسان ها هم به نتیجه برسد، می توان امیدوار بود كه یك روش تازه و مؤثر برای ریشه كنی دیابت ابداع شده است.
سلول های بنیادی تزریق شده به بدن موش ها سبب انتشار هورمون هایی می شوند كه تولید انسولین و متعادل شدن آنرا در بدن افراد تضمین می نماید.
موش هایی كه این آزمایش بر روی آنها انجام شده با مشكل شدید قند خون مواجه بوده اند، اما با این روش درمانی مشكل مذكور در ظرف كمتر از دو هفته برطرف شده و آنها به شرایط عادی بازگشته اند.
محققان امیدوارند كه در آینده بتوانند این روش درمانی را بر روی انسان ها نیز آزمایش كنند، هر چند زمان مشخصی دراین زمینه اعلام نشده است.


منبع:

1398/12/08
10:02:05
5.0 / 5
3525
تگهای خبر: بدن , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است