پس از دستور رئیس جمهور؛
برخورد با ارسال كنندگان پیامك های تبلیغاتی تشدید می شود
به گزارش لیزر تگ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشدید برخورد با ارسال كنندگان پیامك های تبلیغاتی بعد از دستور رئیس جمهوری اطلاع داد.
به گزارش لیزر تگ به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینكه مبحث پیامك های تبلیغاتی بحث تازه ای نیست و با عنایت به اینكه افراد و شركت های كوچك راهكارهای مناسب و ارزان قیمتی برای تبلیغات در اختیار ندارند به ارسال پیامك های تبلیغاتی روی می آورند كه سبب مزاحمت برای مردم شده است، اضافه كرد: قبل از این افراد و شركت ها با تولید سامانه هایی مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی به مردم می كردند كه ما با تولید سامانه ستاره ۸۰۰ مربع با درخواست مردم مبادرت به مسدود كردن آن سامانه ها كردیم. فلاح جوشقانی افزود: اما این كار سبب شد افراد به سمت استفاده از سیم كارت های شخصی بروند و با ارسال پیامك های با حجم زیاد، مزاحمت های بسیاری را برای مردم تولید كردند كه همین مبحث با واكنش روز گذشته رئیس جمهوری و دستور وی برای برخورد با این پیامك های تبلیغاتی مزاحم همراه شد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه كرد: به صورت مشخص از یكسال گذشته تابحال اقدامات زیادی را در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به كار بستیم، همینطور با تولید سامانه هایی مبادرت به شناسایی سرشماره های پیامك های مزاحم كردیم كه در نهایت توانستیم بالای ۷۰ هزار سیم كارت تبلیغاتی مزاحم را قطع نماییم. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه از یك هفته پیش برخورد با این پیامك ها تشدید شده است، خاطرنشان كرد: آستانه هایی را كه برای شناسایی سیم كارت ها بوجود آورده بودیم افزایش دادیم تا سیم كارت های مزاحم بیشتری را شناسایی نماییم و در همین مدت، شناسایی سیم كارت های مزاحم به دو برابر افزایش یافته است. وی ادامه داد: ما برای مقابله با این مورد به تامین سیم كارت ها هم ورود كردیم كه یكی از حلقه های تامین سیم كارت ها، اپراتورها و دیگری دفاتر ارتباطی آنها هستند كه سیم كارت ها را می فروشند. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینكه در بررسی های انجام شده مشخص شد كه در این مسیرها هم تخلف صورت گرفته است، تصریح كرد: از این رو روز گذشته در ابلاغیه و بخشنامه ای به اپراتورها اعلام كردیم كه اگر مشخص شود خود اپراتورها یا دفاتر فروش آنها زمینه ساز ارسال پیامك های تبلیغاتی باشند، از همه خدمات محروم و با آنها برخورد می شود. او همینطور راهكار دیگر مقابله با پیامك های تبلیغاتی را كمك مردم به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دانست و اظهار داشت: اگر مردم پیامك تبلیغاتی را دریافت نمودند شماره آن پیامك را به ۱۹۵ ارسال نمایند تا در اسرع وقت نسبت به قطع آن شماره اقدام نماییم. فلاح جوشقانی اضافه كرد: برای حل این مشكل نیازمند همكاری همه دستگاهها و اصلاح قانون هستیم. البته به جز برخوردهای سلبی باید روش های تشویقی هم در نظر گرفته شود و بهترین مسیر این است كه كسب و كارهای كوچك برای كارهای تبلیغاتی خود با شركت های تبلیغاتی دیجیتال همكاری كرده و هم محصول خویش را تبلیغ كنند و هم سبب مزاحمت مردم نشوند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب