بازی لیزر تگ در ایران

آنتن غول پیكری كه از طریق دور زیردریایی ها را كنترل می كند

آنتن غول پیكری كه از طریق دور زیردریایی ها را كنترل می كند به گزارش لیزر تگ به نظر می آید كه چین پروژه محرمانه ساخت یك آنتن و رادار غول پیكر را كه امكان كنترل از طریق دور با زیردریایی های نظامی را هم دارد، سرانجام به اتمام رسانده است.



به گزارش لیزر تگ به نقل از ایسنا، چین كه در ۱۳ سال اخیر درگیر تكمیل و اجرای پروژه محرمانه ساخت یك آنتن و رادار غول پیكر بوده است، بر مبنای تازه ترین گزارش های انتشار یافته به نظر می آید كه سرانجام این پروژه را به آخر رسانده است تا بدین ترتیب بتواند با زیردریایی های نظامی ارتباطات گسترده تر و پیشرفته تری را داشته باشد و از طریق دور حركت و فعالیت آنها را كنترل كند.

این آنتن و رادار می تواند امواج رادیویی با فركانس بی نهایت پایین و كم (ای ال اف) را به زیردریایی هایی كه در اعماق چند صد متری اقیانوس و دریا درحال حركتند، ارسال نماید و بر روی حركت و فعالیت آنها نظارت كند.

گفته می گردد چین ۱۳ سال بر روی تكمیل و انجام پروژه مذكور كار كرده و حالا با توسعه آن كه مساحتی بالغ بر ۳۷ هزار كیلومتر مربع دارد، اوج و نهایت توانایی مهندسان و متخصصان این حوزه را به رخ جهان به ویژه بزرگترین رقیب سیاسی، تجاری و نظامی خود، یعنی ایالات متحده آمریكا كشانده است.

این پروژه كه تحت عنوان WEM است، از دو خط منبع تغذیه با ولتاژ بالا تشكیل شده كه از یك شبكه فولادی به اندازه حدودی ۶۰ در ۱۰۰ كیلومتر گذر می كند.

این در حالیست كه سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیشتر به همه كشورهای جهان اخطار داده و اعلام نموده بود كه فركانس های بی نهایت پایین تحت تاثیر اثرگذاری بر اعصاب و تحریك سیستم های انتقال سیناپسی سرطانزا و مشكل ساز هستند و هیچ كشوری نباید تجهیزات و دستگاههایی تولید و استفاده نماید كه با چنین فركانس های كار می كند.

بر اساس گزارش South China Morning Post، با اینكه هنوز هیچ یك از مقامات چینی به صورت رسمی از چنین پروژه ای سخن نگفته و مكان دقیق نصب و راه اندازی آنرا تعیین و اعلام نكرده اند، خیلی از كارشناسان بر این باورند كه این پروژه در منطقه هواجونگ در نواحی مركزی چین واقع شده است.

كارشناسان نظامی در این خصوص خاطرنشان كرده اند این آنتن و رادارهای غول پیكر در صورت بروز جنگ كاربردهای عظیمی خواهند داشت.




1397/10/12
15:49:04
5.0 / 5
4543
تگهای خبر: تولید , دستگاه , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است